27 Μαρτίου, 2013

Με αφορμή την Κύπρο, η θέση της "εξαρτημένης" Ελλάδας (και όποιος κατάλαβε, κατάλαβε και κάποιοι να μυγιαστούν)

Η εξαρτημένη Ελλάδα και η αστική τάξη της χώρας μας που απλώς ακολουθεί καταϊδρωμένη..

Ας δούμε παρακάτω την εξαρτημένη αστική τάξη της χώρας μας πως παλεύει στην Κύπρο και αναλόγως να φτιάξουμε και τα μέτωπα μας με κάποιους από αυτούς. Σωστά; Σωσταααά... ( το πιάσατε ε; )

Ας συμμαχήσουμε λοιπόν με:


  • Δάκης Ιωάννου, ιδιοκτήτης της J&P Αβαξ
  • Γιώργος Δαυίδ δηλαδή Coca-Cola Hellenic 
  • Νίκος Σιακόλας  μεγαλομέτοχος της Λαϊκής και έχει ο θεός 
  • Όμιλος Φουρλής
  • Πάνος Γερμανός 
  • Όμιλος Μαρινόπουλος 
  • Απόστολος Βακάκης της Jumbo
  • Θεοχαράκης 
  • ΟΠΑΠ
  • Όμιλος Ελληνικών Πετρελαίων, που ελέγχει μερίδιο άνω του 32% στην αγορά καυσίμων
  • Kleemann 
  • Πλαστικά Θράκης 
  • Autohellas
  • Αλλαντοβιομηχανία Υφαντής 
  • Αλουμύλ 
  • Druckfarben
  • Όμιλος ΒΙΟΧΑΛΚΟ (ΧΑΛΚΟΡ, ΣΙΔΕΝΟΡ κ.ά.) 
  • Όμιλος Καλλιμάνης 
  • ΕΛΓΕΚΑ 
  • Νάκας 
  • Cyta Ελλάδος, θυγατρική του Eθνικού Oργανισμού Tηλεπικοινωνιών Κύπρου
  • Τιτάνας 
  • Intralot 
  • Marfin Investment Group

Κατόπιν σχετικής επικοινωνίας της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς. Η σημερινή έκθεση του ομίλου της MIG στην Κύπρο αποτυπώνεται κυρίως στην επένδυση στο ξενοδοχείο «Hilton» στη Λευκωσία μέσω της MIG Leisure Limited και στην κλινική «Ευαγγελισμός Πάφου» μέσω της Διαγνωστικόν και Θεραπευτικόν Κέντρον Αθηνών Υγεία Α.Ε., ο συνολικός κύκλος εργασιών των οποίων αποτελεί ποσοστό περίπου 1%. Επιπλέον, η θυγατρική του ομίλου Vivartia Συμμετοχών Α.Ε. διατηρεί μειοψηφική συμμετοχή ποσοστού 10% στη γαλακτοκομική εταιρεία Χαραλαμπίδης-Κρίστης ΛΤΔ (πρώην Vivartia Cyprus Ltd), ενώ η συμμετοχή της MIG στη Cyprus Popular Bank Λαϊκή Public Co Ltd έχει περιοριστεί σε ποσοστό 0,69% επί του συνόλου του μετοχικού κεφαλαίου και αποτιμάται σύμφωνα με την τρέχουσα χρηματιστηριακή της αξία.


Αλλά και στην ναυτιλία δεν υπάρχει καμία αναβαθμισμένη θέση των Ελλήνων εφοπλιστών...! Χωράει ένα μέτωπο κι εδώ...

Οι σχέσεις του ελληνικού με τον κυπριακό εφοπλισμό είναι άρρηκτα συνδεδεμένες μέσα από το πέρασμα του χρόνου. Στη Μεγαλόνησο βρίσκονται εγκατεστημένες πολλές ναυτιλιακές εταιρείες, μεταξύ των οποίων ελληνικών, γερμανικών ή σουηδικών συμφερόντων, οι οποίες απασχολούν στα γραφεία τους 4.500 εργαζομένους και στα πλοία τους περί τους 55.000 ναυτικούς.

Η Κύπρος αποτελεί μια σημαντική βάση για την ελληνική ναυτιλιακή βιομηχανία. Οι περισσότεροι  Ελληνες πλοιοκτήτες έχουν τραπεζικούς λογαριασμούς στο Νησί της Αφροδίτης, κυρίως κεφάλαια κίνησης, ενώ πολλά είναι τα ελληνικών συμφερόντων πλοία τα οποία διαχειρίζονται  ναυτιλιακές εταιρείες με έδρα την Κύπρο. Υπολογίζεται ότι στο κυπριακό νηολόγιο είναι εγγεγραμμένα 247 πλοία ελληνικών συμφερόντων  συνολικής χωρητικότητας 16,3 εκατομμυρίων τόνων.  Ταυτόχρονα, η Κύπρος αποτελεί σήμερα ένα από τα μεγαλύτερα κέντρα διαχείρισης πλοίων στον κόσμο και το μεγαλύτερο στην Ευρώπη, το οποίο θα υποστεί ζημιά μετά τις τελευταίες εξελίξεις.

Στο Ναυτιλιακό Επιμελητήριο Κύπρου είναι εγγεγραμμένες 147 ναυτιλιακές εταιρείες, από τις οποίες 60 ανήκουν απευθείας σε πλοιοκτήτες. Οι εταιρείες αυτές έχουν κεφάλαια στις τράπεζες του νησιού τα οποία δεν μπορούν να κινήσουν, αν και μεγάλο μέρος της ναυτιλιακής δραστηριότητας, όπως ναυπηγήσεις ή αγορές πλοίων αλλά και ναυλώσεις, πραγματοποιείται μέσω διεθνών τραπεζών. Το 2011 η ναυτιλία εισέφερε το 6%-7% του ΑΕΠ της χώρας. Το κυπριακό νηολόγιο βρίσκεται στη 10η θέση του παγκόσμιου στόλου και στην τρίτη στην Ευρώπη, με εγγεγραμμένα περισσότερα από 1.650 πλοία ολικής χωρητικότητας που προσεγγίζει τους 20 εκατ. GT.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Marine Information Services, στη λίστα με τις ναυτιλιακές εταιρείες που έχουν έδρα στην Ελλάδα, ανήκουν σε Ελληνες και Κύπριους εφοπλιστές και έχουν πλοία υπό κυπριακή σημαία είναι, μεταξύ άλλων, ο κ. Μιχάλης Γκιόκας της Navarone με 28 από τα 29 πλοία του, ο κ. Πόλυς Βάσου Χατζηιωάννου της  SafeBulkers με 23 από τα 25, ο κ. Ανδρέας  Χατζηγιάννης του ομίλου Cyprus Sealines με 17 από τα 28, ο κ. Ιωάννης Κούστας της Danaos με 11 από τα 62, ο κ. Χαράλαμπος Μυλωνάς της Τransmed με 11 από τα 14, ο κ. Βασίλης Θεοχαράκης της Teo Shipping με 8 από τα 9, η Angelakos Hellas με 7 στα 7, ο κ. Φίλιππος Ευσταθίου της Efnav με 7 στα 8, η κυρία Ευγενία Δασκαλοπούλου της Ali με 6 στα 6 και ο κ. Διαμαντής Διαμαντίδης της Marmaras με 5 στα 42 πλοία.